notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Wednesday, July 11

sebentar cuma

hari baru. tarikh baru. masa baru.
semua sudah berubah dari detik semalam.

aku tak mahu bicara panjang *mungkin*

cuma, aku mahu kamu tahu.
kamu tahu siapa kamu.

hadir kamu bersama aku tiada yang lebih bernilai dari itu.
hadir kamu cukup untuk aku.
hadir kamu menjadikan aku tahu kamu di sini.

dan, terima kasih untuk itu.
terima kasih sekali lagi atas ambil berat kamu pada aku.

aku sayang kamu.

tapi, mungkin aku tak sekuat kamu.
aku masih manusia yang rapuh itu. mungkin jua sudah sepertiga, dua pertiga atau mungkin -tiga per tiga.

aku sendiri tak tahu.
buntu. tak dapat menelah diri aku. tak dapat mengukur itu.

sekali lagi, aku mahu katakan,
terima kasih.



tapi untuk kamu tahu, meski itu semua ada, cukup.
aku tetap sendiri memanah rasa dalam diri.
membentuk acuan. kan? *realityforme*

sekali lagi, terima kasih teman.
aku hargai itu.


bicara bumbung persis reflection to myself.
itu definisi bicara bumbung pada aku.




come to HIM



aku meluah rasa hati yang paling semak dalam keadaan ini. bentuk ini. sebab aku lebih senang begitu.
dan aku juga punya sisi lain, mengikut acuan aku pada rasa yang sedang aku alami.
maka, hasil itu dialir membentuk bicara pada laman ini. 

No comments: