notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Saturday, June 30

birthday birthday

assalammualaikum!

rindu pada laman nie..  :D

this time, nak cerita ceriti bak kata cik wunny  pasal birthday yang selamat je dah lepas semalam . alhamdulillah , masih DIA beri kesempatan untuk bernafas kat dunia ni lagi . alhamdulillah, syukur . insyaALLAH , moga dipermudah urusan selepas selepas ini . 

aku dah 21 tahun . err umur MENGUNDI . heee saya dengan officially nya dah layak untuk menebar undi tahun ni. *semalam jugak pi mendaftar*  insyaALLAH. :O

dan untuk semalam , dapat free satu hari calling kengkawan sahabat teman , inche MAXIS bagi. so, semalam agak lah digunakan sebaiknya untuk sama-sama bercerita itu ini dengan kengkawan. alhamdulillah. :)

tapi kan, macam unbelievable je dah masuk umo 20-an nie ..... sebabnya kira dah masuk umo yang orang boleh kira matured. errr kann???  orang kira umo nie , umo da layak laa nak tempah inche pelamin and the gang .  errr masuk topik kan?? heeeee rasa macam ngilu semacam pulak cerita kahwin ni . haaaa

senang cerita, umo yang kalau ikut mat saleh negara barat sana nuhhh , umo yang dah bebas nak lepas dari mak ayah, nak buat apa aje pon dah di allow kan. even nak keluar tak balik balik rumah pon undang-undang dah kira tak payah nak pakai sangat laa . masyaAllah ...  tapi kalau nak diikutkan, kat Malaysia ni ada je, bila je umo dah mencecah 21 tahun nie , automatik dia control hidup dia seniri- seniri. takdee sapa boleh kacau da dia nak buat apa pun. wujud kot kat negara ni. =.=   hailoh hailohhhh


okay , itu antara story version yang boleh lah nak kaitkan dengan si inche BIRTHDAY ni yakni inche Hari Jadi dalam bahasa Melayu nya.. and ada banyak lagi cerita kalau nak diikutkan happen all the time when Hari Jadi ni datang menyergah. 


mintak-mintak jugak dengan berpanjangan nya umur ni, the flower will blossom always.. err sangat nice the meaning of the sentences kan ? dan mintak jugak dipermudah untuk turn to the way that shoud be, based on HIS guide. insyaALLAH moga diberi kelapangan kemudahan dan ketenangan menuju ke arah arah itu . insyaALLAH.


dan untuk mereka-mereka jugak yang sedang atau lepas atau akan , semoga umur-umur anda akan terus dipenuhi dengan isi yang seharusnya mengikut acuan DIA. :D




love is all  that we need, always ..... here it's- GOD' s love!   and and HE never ask for a paymenttttt for giving all the NIKMAT since we were born . soooo for that , we should thank HIM, be grateful on what we are having today. alhamdulillah. :D

lastly, aku nak akhiri dengan aku punya birthday's cake yang abah bought last night. hee terima kasih ABAH! it was so nice and sweet kot. alhamdulillah. and i love  it! 

alia, selamat hari TUA  :DDD



 comel kannn???? heeeee





punya lah aku tak potong kek yang ada part nama aku tu :DD






tengkayu pada sesapa yang wishhh :)))

 

2 comments:

wunny said...

hihi mention nama aku kat sini! :D tenkiuu~

btw, sorry tak angkat call kau. lupa ltak fon aku katne time tuu.. ><

sebenarnya tak semestinya kita kena bebas bila 21 kan.? aku ni kene jugak gtaw parents nk keluar g memana. ><' tp takpe sebab itu satu cara utk menjaga diri kita sebenarnya.

aliazulkifli said...

wunny.!! penat aku kelek nset aku pi mana-mana. and penat jugak dok dial no ko. haishhh.
haha takpe. it's alright dear.
emm yg last tu,setuju. and alhamdulillah mak abah tanya, which means they care for us kan. :D