notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Thursday, August 9

rasa

 rasa aku??




20 ramadhan,
kau tiba sudah.
kau muncul sudah
menandakan akhirnya fasa ke-2 
bermulanya fasa ke -3
Ramadhan


bisu aku
senyap aku
lenyap kataku
sempit akalku
seakan bercambah bergunung


tatkala
mata tertancap pada sang kalendar
yang sering bertukar hari
dalam keralitan menempuh masa
menuju ke pengakhiran Ramadhan 
ini.


biru kataku
tak semestinya hasilnya biru
merah fikirku
tak semestinya hasilnya merah

malah
putih kataku
terkadang hitam hasilnya


iman dan nafsu
manakah pengakhiran buat aku??

 buat aku lelah
 buat aku takut
 buat aku resah


ramadhan
semoga kau dapat ku tempuh sehingga ke akhirnya




hati tak seiring dengan akal
membuatkan diri hampir
 antara rebah atau bangun

1 comment:

wunny said...

selamat menempuh Ramadhan yang penuh keberkatan ini. ;D