notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Tuesday, May 22

refleksi

writing this post while listening to asmaul husna in ESQ version. subhanallah- sangat indah buat tatapan halwa telinga. alhamdulillah.
sejak-sejak dah pasang inche astro kat rumah, boleh la nak kata sepauh masa tu astro OASIS je dibuka. alhamdulillah, channel OASIS ni memang best. boleh laa nak label -islamik channel. ilmu agama yang diketengahkan tak pernah henti.  ada pulak slot- indahnya iman. yang pasang lagu-lagu, zikir-zikir pada DIA yang Esa. sedap je dengar. alhamdulillah. deria telinga masih diberikan sempurna oleh DIA. alhamdulillah. :)

tengah jugak laa dok online kat facebook.  alih alih terbaca satu post ni dekat sahabat punya wall. okeh terlekat sat. tersentap la satttttt jugak. tengah stalking stalking sana sini sambil update lagi ilmu dalam diri.

delete sape sape yang  jika dirasakan macam menghalang diri dari berhijrah,lebih baik.

haaa lebih kurang macam tu lah post nya. macam betol. macam errr ape yer word yang macam sesuai. kejam? err selfish? emmm ekstrem rasanya yang paling sesuai. maka, berfikir lah otak saya sambil membaca lagi.

betul jugak. dari dok stalk and bukak dia punya profile, and make ourself hard to move on, better to have them away from us. tu bukan kejam. cuma reason yang paling tepat pada pandangan aku- cuba untuk memelihara iman. by doing that, mungkin insyaALLAH dipemudahkan jalan for us. mana kita nak tau kan... kekadang apa yang kita suka tu yang buruk for us. tapi kekadang yang buruk yang dibenci sangat tu laa yang the best for us..
 macam dalam al baqarah ayat 216. boleh jadi sesuatu yang dibenci itu baik untuk kamu. boleh jadi sesuatu yang disukai itu bukan terbaik untuk kamu.

kalau nak tau apa yang kita dok buat ni betul ke salah, jangan dok berperang dengan diri tak sudah-sudah. but take the best option- rujuk Al quran, Hadis. insyaALLAH jawapan yang memnag dicari termaktub di situ. insyaALLAH. Allah dah kata semua dalam tu. either kita nak cari je ke tak nak.

dah bercuti dip hampir hampir laaa 2 bulan daa. keja da dua kali dapat dua kali jugak laa quit. alia oii, hailohhh. but now, rasa nak kerja balik. rasa nak kumpul duit. rasa macam tak nak pinjam PT dah. nak pulak try apply bia.  nak kumpul duit nak pakai masa awal sem nanti. nak belanja masa awal sem nanti. confirm bia tak singgah mai awal sem camtu lagi.
tapi, my little younger brother kat rumah nie... tak de sape nak jaga. takkan mak nak bawak dia pi tadika sekali.. boleh memang boleh. tapi kesian kat mak. :(

kena simpan je lah kot hasrat nak bekerja ni kot. kan. maybe ade la hikmah dia kot.

 aku tinggalkan dengan satu kisah nieee, moga bermanfaat. insyaALLAH

manusia-terakhir-yang-memasuki-syurga


 



 

2 comments:

wunny said...

laaa kau da berenti keje ke? aiyoo aiyoo xD

aliazulkifli said...

eh hi! assalammualaikum! =)
lama la jugak. aku dok kat umah je la nie. jaga sufi and rumahtangga. haha. eh rinduuuu!