notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Sunday, September 4

raya vs ramadhan

rasa nya tak lambat lagi kan nak cerita pasal tajuk ni... kan..

ramadhan

for me, ramadhan kali sangat2 indah. rasa macam lebih bermakna. bukan, sangat2 bermakna.
ramadhan kali ni, terasa macam ada satu perasaan lain yang mencucuk-cucuk rasa dalam hati, kuat. and kali ni, bertekad untuk ikut apa kata hati. alhamdulillah ya ALLAH. sangat2 bersyukur masih berpeluang untuk mencari sinar itu olehNYA. benarlah ALLAH maha Pengampun dan Penyayang.

ALLAH adalah dekat, sangat2 dekat di hati hambaNYA yang mencari mahupun masih, atau tidak. bila dengar ayat2 ni, rasa frust, nak marah segala macam jadi sejuk terus slow2.... mula ingin mengadu dengan DIA, .

ALLAH, syukran yang amat atas rahmatMU ini. jauhkanlah kami dari menjadi hambaMU yang mengaku mengetahui kebenaran, tetapi sebenarnya KAU jadikan mereka itu orang-orang yang pekak, bisu dan tuli pada kebenaran. setiap hari, berharap dan berdoa agar dijauhkan sangat2 dari termasuk golongan itu. *sorang teman pernah sampaikan ayat ni dulu *

ramadhan kali ni, sangat2 jugak bermakna. Sekali lagi terima kasih ALLAH atas kasih sayangMU dan nikmatMU ini. rasanya, terlalu banyak-banyak-banyak nikmat yang KAU kurniakan kepada kami, umat Nabi Muhammad s.a.w yang bergelar manusia. Kasih sayangMU terlalu luas. Ramadhan kali ini, dapat kenal teman baru, alhamdulillah. sampai sekarang ukhuwah masih berkekalan, teman, terima kasih atas kesudian terima saya sebagai kawan! saya senang berkawan dengan awak ^^ ceh ayat, heeeeee~
teman ....., credit to you. =)
sebab hang, aku kenal dengan dia, dapat gather balik dengan kawan-kawan sekolah kita, dapat berhubung balik dengan diorang.... dengan izin DIA. =) bila ingat2 balik, rasa terharu sangat... kalau hang ada sekali kat sini, masyaALLAH.... lagi seronok. tapi takpe, hang pergi menuntut ilmu di perantauan demi segulung ijazah kan, untuk berbakti. wish you the best sayang =) INSYAALLAH.

macam ada satu ayat tu sebut ALLAH mempersatukan hati-hati hambaNYA yang dia kehendaki. maka, apa lagi yang dapat dikata? bersyukur ya amat dengan kasih sayang DIA yang sangat2 adil terhadap makhlukNYA.

conclusion, ramadhan kali ni terlalu banyak benda yang terjadi pada diri, yang teguh ingin kembali mengejar fitrah diri yang asal, mencari DIA. alhamdulillah ALLAH.


raya.

raya kali ni amat2 juga bererti. terdengar takbir raya macam ada satu rasa yang hinggap berteduh di hati. tanda berakhir sudah ramAdhan yang diberkati, bulan amal. bulan yang dikurniakan DIA bonus kepada umat manusia, yang bergelar islam. Moga ramadhan yang berakhir ini memberi seribu erti dan terus mengistiqamahkan diri dengan amal kepadaNya.

raya kali ni, beraya bersama kawan-kawan sekolah menengah dulu. pergi kenduri di rumah teman yang akan fly ke India juga, Harisah. may ALLAH bless you.

mula2 rasa sangat kekok dan terasa macam boleh ke aku masuk dengan diorang.kat sekolah dulu memang tak pernah rapat pon. sekadar teman sekolah yang biasa-biasa.
tapi, kali ni, rasa macam ukhuwah yang terjalin 2 lebih indah. rasa macam rapat biarpon ni jumpa kali pertama lepas sekolah last form 5 dulu 2. ALLAH terima kasih sekali lagi atas nikmatMU ini.
again, berharap kamu di sini, teman.


Allah, do bless us with your blessing, always. terimalah taubat kami, jadikan kami hambaMU yang selalu dekat pada MU. jadikan kami hambaMU yang dekat dengan jalan mencari keredhaanMU. jadikan kami hambaMU yang bersyukur.



^ ^




No comments: