notacinta ALLAH

akan AKU palingkan dari tanda-tanda (kekuasaanKU) orang-orang yang menyombong di atas muka bumi tanpa alasan yang benar. Kalaupun mereka melihat tanda-tanda(kekuasaanKU), mereka tetap tidak akan beriman kepadanya. Dan jika mereka melihat kepada jalan yang membawa kepada petunjuk, mereka tetap (tidak) menempuhnya. Yang demikian adalah kerana mereka mendustai ayat-ayat Kami dan mereka selalu lengah terhadapnya

( 9: 146)

Wednesday, February 27

universitas

assalammualaikum.

lama sudah tidak update blog. tidak menulis entry baharu. lama sudah. kerana laptop makin hari makin uuuuuuuuu. aku pun taktau asyik nak on-off aje. haishhh janganlah sebelum end of this year laptop rosak. and mintak-mintak jadilah abang menghulur laptop baharu hendaknya. amin ya rabbal alamin!

okay.

aku rasa semenjak dari kecik, start masuk belajar dekat tadika,and until now, dah jadi macam perkara biasa laaa- cuti and sekolah. mungkin term nya sahaja berbeda. zaman universiti, enggak dibilang sekolah lagi. dibilangnya...

 universita. universiti. university.

sama makna. sama maksud. same meaning.


cuti tu tak usah dikatalah, sekejap hampir cuma menikmatinya makin terasa pulak semenjak dua tiga menjak ni. makin kerap pulak berlawan arus saat dalam kepala. makin lagi menginjak ke angka seterusnya tanpa sedar. dan makin cepat pula kedatangan malam menenggelami siang hari. Subhanallah, itu satu ciptaan Allah yang memang tak ada sorang manusia sekalipun bisa menirunya. tidak ada mampu meng 'copy paste.

dan semuanya ini sudah termaktub dalam perkiraan dan perancangan NYA.

lagi kurang lima hari aku akan ucap kolej sweet kolej, im coming baby.
lagi hampir empat hari, aku akan ucap home manis rumah, im gonna miss you sweethart. 


itu realiti. Allah...
terasa macam berpusing-pusing pulak kepala nak terima mende ni.


alhamdulillah jugak untuk result semester lepas.
alhamdulillah ya Allah.

terima kasih kepada semua 'penyumbang tenaga' semester lepas hampir 4 bulan bertarung bersama menghabiskan study. terima kasih semua.
semoga ALLAH merahmati kalian.


 *           *           *           *           *     

semalam ada baca, katanya Imam Harun Yahya dalam salah satu tulisannya- 24 Hours in a Muslim Life. berbicara:
"manusia selalu bertangguh untuk mengucap syukur atas segala nikmat yang diterimanya dari permulaan hidupnya, kecuali selepas ditimpa musibah. manusia selalu lupa untuk berterima kasih kepada Tuhannya, Allah yang Maha Besar. "

dan indeed, rugi sungguh yang bernama manusia itu, jika bersikap begitu. MashaAllah.


"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang hendak kamu dustakan.."
Ar-Rahmaan, ayat 16. (if i not mistaken.)  



till then.

psst: semoga semester yang baru
 tidak menjadikan aku
berbelah hati dan rasa lagi.
 insyaALLAH.

No comments: